Tuesday, August 3, 2010

PEMIMPIN MUNAFIK

Saya hairan betul dengan tindak tanduk mantan Menteri Besar Selangor, si Khir Toyo. Nampak benar beliau seorang 'pengalah yang sebal' yang masih tidak insaf dengan kesalahan sendiri.

Semasa era pimpinannya macam-macam kerenah pemerintahannya menjadi kesalan rakyat. Bukan semua rakyat suka dengan segala tindak tanduknya. Jika pun sekarang ada rakyat yang tidak suka dengan era pimpinan Tan Sri Khalid, masih ramai yang berterima kasih dengan cara pimpinan yang lebih baik dan telus.

Memang la akan ada orang yang suka dan juga tidak suka. Mana-mana pun sama saja. Tak ada mana mandat pun mendapat pengesahan 100 peratus dari rakyat.

Jadi ambil iktibarlah. Kalau semua sudah akui cara pemilihan sewaktu pilihanraya 2008 itu adalah adil, maka semua juga harus terima keputusan rakyat tu. Jangan munafik mengatakan pemimpinnya tak bagus, sedang kan awak dulu jauh lebih teruk!

5 comments:

Anonymous said...

Aslmkm.
Bila kita berdepan dengan kezaliman & ketidakadilan, lakukan apa yang mampu bagi melawan semua itu ... sehabis ketidakupayaan ialah dengan ada perasaan tidak menyetujui & berdoa kepada Allah SWT supaya kita terus diberkati & dilindungi.

KAKIAH said...

Salam ziarah.
Sekarang memang ramai orang begini. Rakyat yg mesti bangkit mengenal antara kaca & berlian!

Anonymous said...

Aslmkm.
Jengah jer ler. :)

ROHAM said...

Salam ziarah.
Begitulah resam manusia .. asyik mencari salah orang .. bukan sama2 baiki utk kebaikan ummah!

BID said...

Aslmkm.
A'a la .. melatah tak habis-habis! Sedar la salah sendiri juga. Jaga ummah biar bersatu dan maju!