Sunday, July 11, 2010

BANDUNG, NILAI DAN ALOR SETAR

Sejak anak saya membuat perniagaan sambilan bersabit dengan cenderahati dan menyediakan hantaran untuk majlis dan pengantin, saya pun ikut sibuk membantu carikan bahan-bahan. Adalah juga syer saya tu. Hehe.

Mula-mula dulu anak saya cuma mendapatkan bekalan di kedai sekitar Jalan Masjid India dan Jalan Tuanku Abdul Rahman. Tetapi sekarang, kita menilai dari segi pesanan dulu.

Memang berbaloi pergi sampai ke Bandung dan Alor Setar untuk mendapat bekalan jika ordernya banyak. Tetapi jika membuat cenderahati untuk sekitar bawah 200 orang, saya dan anak saya akan membeli di Nilai saja.

Di Nilai sekarang ini memang banyak pilihan. Cuma barang-barangnya agak mahal jika dibandingkan dengan harga di Alor Setar. Umpamanya harga beg barang buah tangan berniali sekurang-kurangnya RM 1.50 setiap satu di Nilai, sementara di Alor Setar harganya hanya separuh saja daripada harga di Nilai.

1 comment:

Anonymous said...

Aslmkm.
Wow, best juger boleh selalu pusing jalan2! :)