Wednesday, July 14, 2010

Hari tu ada cerita pasal kes syarikat MLM bersabit Rosyam. Sekarang dah kes bersabit dengan penyampai berita TV3, Saiful Nizam Ismail dan isterinya Khairul Noormaidah Zali atau Aida yang juga juara program realiti Gadis Melayu di TV9.

Artis dan selebriti mengeluarkan kenyataan mereka tidak menipu. Rosyam mengatakan beliau sendiri melaburkan begitu banyak wang, tetapi terus mengatakan yakin dengan prestasi syarikat. Sementara Saiful dan isteri mendakwa mereka sendiri turut tertipu.

Sedang di luar sana, ada orang yang mendakwa mereka ditipu dengan syarikat pemasaran pelbagai peringkat (MLM) atau jualan langsung.

Ternyata semua ini melibatkan syarikat dan selebriti ternama. Tentu ada yang tak kena. Tapi di mana yang tak kena, dan apa yang tak kena tu?

Pada saya semua pun bertanggung-jawap di atas apa yang berlaku. Perniagaan cuba mengambil kesempatan dan peluang perniagaan dengan menggunakan selebriti; selebriti pula mengambil kesempatan di atas populariti mereka; dan orang yang mengadu ditipu pula mencuba mengambil kesempatan untuk mendapat pulangan berganda yang mudah.

Di dalam dunia sekarang memang perkara seperti sering berlaku. Tetapi orang tak serik-serik juga!

4 comments:

BID said...

Aslmkm.
Kira2 semua orang tu ada kesalahan sendiri kan?

Anonymous said...

Aslmkm.
Elok dijadikan sempadan & peringatan .. tak perlu rakus mengejar apa yg belum pasti ada! :)

Sanna said...

Salam ziarah.
Manusia suka mengambil kesempatan, jadi musibah dicari sendiri!

Anonymous said...

Aslmkm.
Arini, lalu jer ler. :)