Wednesday, February 10, 2010

KALAU MASIH REZEKI


Malam tadi saya dan suami ikut bersama di majlis tahlil di rumah salah seorang jiran. Majlis berjalan lancar dan semua pun ok dan baik. Selepas balik, saya rasa dah letih sangat, jadi terus saja tidur.

Pagi ini baru saya sedar loket saya keciciran. Panik dibuatnya. Mana tidak, semua barangan amat mahal harganya sekarang. Nak membeli sesuatu barang kemas dan barangan berharga lain itu bukan mudah. Lama berkumpul duit, barulah dapat membeli satu.

Saya pusing keliling luar dan dalam rumah mencarinya. Selepas itu barulah saya teringat untuk cuba bawa mencari ke rumah jiran yang kenduri tahlil itu.

Alhamdulillah, ternyata memang masih rezeki. Loket itu tercicir tak jauh dari pintu depan rumah jiran itu. Saya amat bersyukur.

1 comment:

ROHAM said...

Salam Zizaq.
Ya, benar sekali .. segala rezeki juga adalah atas ketentuan & keredhaan Ilahi.