Tuesday, March 23, 2010

MELACUR HINGGA KE TUA


Sumber berita menceritakan bahawa ada golongan perempuan separuh umur masih melacur diri. Saya petik berita seperti yang di lapurkan di dalam mStar on-line di bawah:
‘Granny’ prostitutes
EIGHT women in their fifties were arrested for prostitution in Taiwan.

They had charged their customers between NT$900 (RM94) and NT$2,000 (RM209) for each session.
Ini bukan sesuatu yang mengejutkan. Kenyataannya masih ramai makcik-makcik dan nenek-nenek separuh umur yang hidup susah dan terhimpit.

Perkara itu bukan hanya berlaku di Taiwan. Di kawasan Chow Kit sendiri masih ada mereka yang mehabiskan sisa-sisa hidup mereka dengan berlacur. Saya pernah bertanya kepada seorang hamba Allah seperti ini yang saya jumpa secara kebetulan dulu.

Kita boleh simpul sendiri dari kenyataannya iaitu,"Siapa nak bagi aku makan, pakai dan tempat tinggal. Aku minta bantuan pun mereka kata aku masih kuat. Aku nak kerja apa, jual goreng pisang ..... tu nak angkut barang-barang semua, terlarat ke? Bukan gerenti untung ..... buat hari hujan, siapa nak tolong aku. .... Kerje ni senang, sebulan 10 hari badan aku diratah, aku dah dapat boleh dapat wang belanja untuk sebulan dua ....."

4 comments:

DANZ said...

Salam.
Ya begitulah .. ada manusia bersusah payah mempertahankan harga diri; ada pula yang sudah terlalu buntu terpaksa mencari jalan mudah begitu.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Ishishishishish .. Astaghfirullah al A'dzim.
Semoga semua keturunan kita dipelihara sepenuhnya, amin.

BID said...

Aslmkm.
Dahsyat bunyinya .. mak nenek pula berbuat perkara tak bermoral .. dan mak nenek boleh bagi kenyataan macam tu! Apa nak jadi???

CIKDAH said...

Aslmkm.
Mungkin dunia di akhir zaman! Mcm2 perkara yg tidak bermoral, tdk berperikemanusiaan berleluasa ..